Friday, January 21, 2011

thank you,ALLAH

alhamdulillah td sempat meluangkan sedikit masa yg dipinjam tuhan untuk menjalankan solat maghrib berjemaah di surau kolej..aku di saf hadapan sekali bersebelahan kiri imam..masya-ALLAH,terasa kerdil berada di sebelahnya..bacaannya,subhanallah,munusuk hati..orangnya kecil molek,tp ilmunya setinggi everest..

dia baca doa smpai menangis-nangis..tiba-tiba rasa mcm diri ni tak penah cukup ilmu dan tiba-tiba aku rasa mcm ada satu 'rush' feeling yg selinap kt dalam diri ni..rasa mcm aku sehina-hina manusia..yg tak pernah cukup ilmu..yg dosa bertimbun-timbun..yg sekecil-kecil hama dan segala bagai yg negatif..terasa KEBESARAN ALLAH tu ada di mana-mana..

sebelum ni,aku rasa mcm amal ibadat aku dh cukup..kadang-kadang rasa bangga sbb segala yg wajib tu,alhamdullillah aku dapat tunaikan..tp tu pon tak berapa sempurna..dan dosa-dosa kecil tu ttp dilakukan setiap hari setiap saat tanpa sedar..contohnya mengumpat,which is typical for the girls yg sebenarnya aku cuba sedaya-upaya nk elakkan tp kadang2 lintasan hati tu ttp ada..juga kdg2 unsur menipu tu tetap terselit ketika bercerita tentang sesuatu untuk spiced up the story..astaghfirullah,mintak diampunkan!

td,lepas selesai solat maghrib,aku rasa mcm tersedar dr mimpi ja slama ni,aku syok sendiri perasan diri ni baik sgt..mungkin ni hikmahnya ALLAH buka jalan untuk sedarkan diri aku..ALHAMDULILLAH...semoga kita menjadi manusia yg lebih baik di masa hadapan,amin!

No comments:

Post a Comment